بازار بازاريابی تبليغات بازاريابی بازاريابی الکترونيکی بازاريابی اينترنتی تبليغات اينترنتی

صداقت در بازار بهترين روش است

اقتصاد گسترده، مبتني بر توانايي ايجاد تعهدات موثق است.

وقتي در مورد کالايي نااطميناني وجود داشته باشد (که تقريبا در مورد هر چيزي که ميخريد اينگونه است) شما به عنوان يک خريدار به فروشنده وابسته هستيد. وقتي غذا ميخريد مطمئن هستيد که شما را مريض نميکند وقتي دارو ميخريد، اميداوريد که عوارض جانبي نداشته باشد. فرضتان اين است که ماشيني که ميخريد به طور قابل اطمينان کار ميکند و انتظار داريد که تعميرکار آن را درست تعمير کند. شما اميدواريد که کارمندانتان تنبل نباشند. در مشاوره با يک پزشک يا حسابدار به صلاحيت آنها اعتماد ميکنيد.

هرجا که خريدار نتواند از پيش کيفيت را بررسي کند، فروشنده بايد به گونهاي قادر باشد تا به خريدار اطمينان دهد. در سوي ديگر، شما به عنوان يک فروشنده، هرگاه به خريدار نسيه ميدهيد به وي اعتماد کردهايد. اگر به مصرفکنندگان اجازه ميدهيد که کالاهاي شما را بدون پرداخت بردارند؛ يعني مطمئن هستيد که آنها صورت حسابهايشان را پرداخت خواهند کرد.

به قول مارک تواين «صداقت بهترين روش است؛ البته وقتي که در آن پول باشد.» وي با بيان اين کنايه، يکي از عناصر کليدي بازار خوب طراحي شده را شناسايي کرده بود. بعضي مردم ذاتا صادق و درستکار هستند و برخي اينگونه نيستند. بازار خوب طراحي شده طيفي از ساز و کارهاي رسمي و غيررسمي را دارد که اطمينان ميدهند که واقعا پول در درستکاري است. اطمينان بازار نتيجه قواعد و سنتهايي است که حتي مردم فريبکار را نيز تشويق ميکند که به قولشان وفا کنند.

خوشنامي، تضميني براي کيفيت است. يک بنگاه خوشنام، آرامش خاطر بيشتري به همراه ميآورد تا بنگاهي که تا به حال اسمش را نشنيدهايد. از آنجايي که هر رفتار نادرستي ميتواند به اعتبار باارزش بنگاه آسيب برساند، شما ميتوانيد مطمئن باشيد که کار از طريق بنگاه خوشنام به موقع انجام خواهد شد و شما را فريب نخواهند داد. براي مثال، پراکندگي قيمت که در ميان خردهفروشان اينترنتي تداوم دارد بازتابي از نياز مصرفکنندگان به اطمينان است. از آنجايي که شرکتهاي معروف ميتوانند نسبت به رقباي گمنامتر خود پول بيشتري مطالبه کنند، اين شرکتها درآمدي از خوشنام بودنشان کسب ميکنند.

انتقال اطلاعات به صورت قانع کننده ميتواند دشوار باشد. شما چگونه ميخواهيد مشتريان بالقوهتان را متقاعد کنيد که توليدات شما از رقبايتان بهتر است؟ فرض کنيد که توليد شما واقعا بهتر باشد. همچنين فرض کنيد کاري هست که شما ميتوانيد انجام دهيد که مشتريان هدف شما مشاهده کنند. اين کار نه تنها براي شما هزينه دارد، بلکه نکته کليدي اين است که در حالتي که شما غيرصادق باشيد نسبت به حالتي که درستکار بوديد، هزينه بيشتري براي شما دارد. اجازه دهيد اين فعاليت را «علامت» بناميم. مشترياني که شما را در هر حال انجام اين فعاليت ميبينند، استنباط ميکنند که شما واقعا راست ميگوييد. وقتي شما علامت ميدهيد، در حال پيروي از اين پند اخلاقي هستيد که صداي عمل رساتر از حرف است (به عمل کار برآيد به سخنداني نيست).

تبليغات ميتوانند علامت باشند. به قول مارک تواين «تبليغات، حاوي تنها حقايق قابل اتکا در يک روزنامه هستند». سازندگان نوشابه، با استفاده از ستارههاي موسيقي، تبليغات ولخرجانهاي را به راه مياندازند. ممکن است اين طور به نظر برسد که همه اين کارها بر باد دادن پول است؛ اما اين ريخت و پاش نشانه يک چيز است: اين کار اطمينان بنگاه را به توليد خود نشان ميدهد. بنگاه انتظار دارد که مشترياني که محصول وي را تجربه کردهاند به خريد آن ادامه دهند؛ بهگونهاي که بسيار فراتر از هزينههاي تبليغات جبران شود. تبليغات به عنوان ابزاري ارتباطي و قابل اعتماد عمل ميکند؛ زيرا توليدکنندگان کالاهاي بيکيفيت، نميتوانند چنين هزينههايي داشته باشند. اين تبليغات ميگويد «يکبار تجربه کنيد، تا مشتري شويد» و اين حرف را بسيار باورکردنيتر از کلمات بيان ميکند.

علامتدهي يکي از راههاي طبيعت نيز هست. در دشتهاي آفريقاي شرقي، شيري در کمين يک غزال است. غزال که وجود شکارچي را حس کردهاست شش فوت به آسمان ميپرد و مرتب اين کار را تکرار ميکند؛ اما چرا به جاي اين که هي سر جايش بپرد فرار نميکند؟ اين کار برخلاف ظاهر احمقانه آن، از نظر يک زيستشناس کاري عاقلانه است. پريدن، روش غزال براي ارتباط است. اين کار به شير ميگويد که «من قوي و سلامت هستم. اگر مرا تعقيب کني فقط انرژيات را تلف و ذهنت را مشغول کردهاي» اين کار براي يک بزکوهي ضعيف، هزينهاي اضافي دربردارد؛ به دليل اين ريسک که شير اين کار را بلوف بداند و به تعقيب ادامه دهد؛ بنابراين اين کار، علامتي معتبر به شمار ميرود. چرا طاووس چنين دم مجلل و غيرمعمولي دارد؟ حمل اين بار سنگين دشوار است و پرنده را در برابر شکارچيان آسيبپذير ميکند. اما دليلي براي داشتن چنين دمي وجود دارد: اين دم وسيلهاي براي ارتباط است. براي طاووسهاي مادهاي که به دنبال جفت ميگردند، دم باشکوه علامتي است دال بر اين که پرنده نر سالم است و ناقل ژنهاي خوبي است.

خودنمايي ميتواند ادعاي معتبري درباره کيفيت باشد. معادلهاي اقتصادي دم طاووس؛ يعني نشانه هاي به ظاهر بيفايدهاي که در واقع نشاندهنده اعتبار هستند، بسيار متنوع و گوناگون هستند. دفاتر مرکزي بانکها و بيمهها بسيار مجللتر از نيازهاي معاملاتي آنها هستند. اين دفاتر زرق و برقدار حاوي اين علامت هستند که شرکت استوار است و وجه تمايز آن از شرکتهاي متزلزلتري است که توان انجام چنين مخارجي را ندارند. مغازهداراني که در خياباني با اجارههاي بالا همانند خيابان پنجم نيويورک مستقر ميشوند با اينکه ميتوانند در محلات ارزانتر مغازه خود را داير کنند اين علامت را به شما ميدهند که براي مدت طولاني در آن مکان خواهند بود. سرمايهگذار خطرپذير تنها به شرطي از کارآفرين حمايت ميکند که کارآفرين بخش قابلتوجهي از پول خود را بياورد، نه به اين دليل که سرمايه گذار خطرپذير کمبود نقدينگي دارد، بلکه به عنوان علامتي که دال بر صداقت کارآفرين است.

بازاري با کارکرد مناسب، داراي مجموعهاي از سازوکارهاي علامتدهي براي تبادل اطلاعات معتبر درباره کيفيت است. علامتدهي ميتواند بر مساله کالاهاي بيکيفيت فائق آيد؛ اما بدون هزينه نيست. دم طاووس، اضافهبار است؛ دفاتر مرکزي مجلل بانکها و تبليغات گران نوشابهسازان براي آنها هزينهبر است. 

برچسب ها :بازار ، بازاريابي ، بازار،بازاريابي،تبليغات بازاريابي،بازاريابي الکترونيکي،بازاريابي اينترنتي،تبليغات اينترنتي?

خط تولید  ، خدمات فنی و مهندسی ،کارخانه تولید ،خط تولید لوله پنج لایه pex،خط تولید لوله پکس ،محصولات پلیمری ،صنعت پلیمر ، محصولات لاستیک و پلاستیک ، ماشین آلات تولید ،راه اندازی کارخانه ، نصب و راه اندازی خط تولید ، مشاوره صنعتی ، مشاوره تولیدی ،سرمایه گذاری صنعتی و تولیدی ، طرح توجیهی ، پروژه صنعتی ، سازنده خط تولید ،سازنده ماشین آلات ،اکسترود تولید ،سازنده اکسترودر تولید ،اکستروژن ،سازنده_دستگاه تولید لوله پنج لایه ،پلیمر ،تکنولوژی تولید ،فرآیند تولید ،تجهیزات صنعتی،

خط توليد پروفيل در و پنجره upvc، خط توليد داکت برق، خط توليد پنل ديوارپوش ، پانل ديواري و سقف کاذب pvc، خط توليد لوله پليکا PVC، خط توليد لوله تک لايه PEX ،خط توليد لوله پنج لايه کامپوزيت آلومينيوم و پکس  PEX AL PEX، خط توليد لوله يک لايه وچند لايه پلي اتيلن و پلي پروپيلن و پکس PP,PE,PEX، دستگاه لمينيت پانل، دستگاه هات استمپ پانل PVc خط UV ، هاي لايت يا براق پانل

,p production line FIVE LAYER PIPE ,PEX FIVE LAYER PIPE ,PIPING_PEX ,TUBE PEX ,PEX piping, ,PEX_AL_PEX ,PEX PIPE ,PEX_TUBE,production line ,PRODUCTION LINE POLYMER ,Trading Company, ,Production plan ,Industrial design ,Production Project ,Industrial project ,Technical Services ,Engineering services ,production technology ,Production Process ,Industrial equipment ,Machinery, ,Machine ,Setup Factory ,Installation production line Industry,Extrude,extrusion ,Industrial, ,Manufacturer production line, Manufacturer machines and machinery, #pex_pipe_production_line,

,Pex pipe machinery, Pex pipe machine, FIVE LAYER PIPE , ، PIPE PEX-AL-PEX ، pex five layer pipe production line, pex piping production machine  pex pipe، pex tube machinery، PEX tubing، PIPE MANUFACTURE pex-al-pex-pipe-five-layer-production-line-machinery-machine- piping-tubing-tube-ManufacturerEX-AL-PEX PIPE production machine|pex five layer pipe production line| piping machinery| tube tube|PEX tubing| tubing MANUFACTURE FIVE LAYER PIPE , , PERT ، PIPE PEX-AL-PEX ،pex pipe , pex five layer pipe production line, pex pipe production line  pex، pex piping ، pex pipe mashinery، PEX PIPE MACHINE،PEX AL PEX PIPE

خط توليد لوله پنج لايه و تک لایه آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پنج لایه PEX ، خط تولید لوله تک لایه PEX , PERT خط-تولید-دستگاه-لوله-پنج-لایه-پکس-آلومینیومخط توليد لوله پنج لايه و تک لایه کامپوزیت آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پلي اتيلن PEX ،