کاربردهاي تحقيقات بازار|روشهاي تحقيقات بازار| خصوصيات بازار| عمليات بازاريابي،تجزيه و تحليل بازار| تجزيه و تحليل و پيش‌بيني فروش| تبليغات فروش، توزيع محصول| کانالهاي توزيع|تحقيقات بازار|روش هاي بازاريابي|سياست های بازاريابی|استراتژي هاي بازاريابی

کاربردهاي تحقيقات بازار

قسمت اول: تحقيقات در مورد خصوصيات بازار

بي‌اطلاعي از خصوصيات بازار احترام به هر گونه عمليات بازاريابي را مشکل مي‌سازد در مقابل، آگاهي از خصوصيات خريداران نهايي بهترين امکانات را براي مبارزه با رقبا در اختيار خريداران مي‌گذارد و آنها را قادر مي‌سازد تا با اطمينان بيشتر براي پيش گرفتن بر رقبا به اقداماتي دست بزنند. نکات عمده‌اي که در تحقيقات مربوط به خصوصيات بازار مورد بررسي و مطالعه قرار مي‌گيرد به شرح زير است.

1. چه کسي محصول را مصرف مي‌کند؟

2. بررسي رابطه بين خريداران ومصرف کنندگان؟

3. چرا مصرف کنندگان محصول را مي‌خرند؟

4. محصول به چه تعدادي خريداري مي‌شود؟

5. بررسي عادات و رسومي که در مصرف محصول موثرند.

6. بررسي طرز فکر مصرف کنندگان

7. بررسي عادات خريد مصرف کنندگان از خرده فروشيهاي مختلف

8. بررسي وفا داري مصرف کنندگان به محصول

9. بررسي گروه‌هاي خاص مصرف کنندگان

10. بررسي بازاريابي محلي

11. تجزيه و تحليل اساسي بازار از نظر اقتصادي

12. بررسي سهم بازار و تعيين مشخصات آن

13. تخمين وسعت بازار

14. بررسي موقعيت شرکت در صنعت

15. تجزيه بازار و تعيين مشخصات بازارهاي فرعي

16. گروه‌بندي مصرف کنندگان بر اساس مقدار مصرف

17. بررسي مصرف مشترک محصولات

18. بازار ضخيم و بازار نازک

19. بررسي نفوذپذيري بخشهاي مختلف بازار

20. تعيين اهميت نسبي موارد مختلف استفاده از محصول

قسمت دوم: تجزيه و تحليل و پيش‌بيني فروش

با پيش‌بيني صحيح مقدار فروش و رفع موانع به نواقص موجود مي‌توان به هدف نهايي شرکت که همان افزايش فروش است رسيد منظور از تجزيه و تحليل فروش بررسي نتايج فروش است. نتايج فروش را مي‌توان بر حسب چهار عامل منطقه، محصول، خريدار و اندازه سفارش مورد تجزيه و تحليل قرار دارد.

قسمت سوم: تحقيقات در مورد محصول

تحقيق در مورد محصول باعث کشف نواقص و محدوديتهاي احتمالي قابل رفع شده که بدين طريق محصولاتي بهتر و بي‌نقص عرضه شود.

قسمت چهارم: تحقيق در مورد تبليغات فروش شخصي

هدف تبليغات هر چه باشد. ضروري است تهيه شود و با استفاده از ابزاري مناسب در اختيار اشخاص مورد نظر قرار گيرد و ميزان تأثير آن ارزيابي گردد.

الف) تحقيق در مورد محتويات تبليغات

ب) تحقيق در مورد وسيله يا کانال تبليغات

ج) تحقيق در مورد تأثير تبليغات

قسمت پنجم: تحقيقات در مورد توزيع محصول

الف) تعيين کانالهاي توزيع بالقوه

ب) تشخيص امکان عملي بودن کانالهاي توزيع بالقوه و تعيين کانالهاي توزيع قابل استفاده

ج) مقايسه سود و کلي نسبي کانالهاي توزيع «قابل استفاده» و تعيين کانال يا کانال‌هاي توزيع شرکت

قسمت ششم: تحقيقات در مورد قيمت محصول

به منظور جمع‌آوري اطلاعاتي که بر اساس آنها بتوان قيمت محصول و ميزان تقاضاي آن را در ازاي هر يک از قيمت‌هاي مختلف تعيين کرد و هزينه‌هاي مربوط به عرضه آنها را مشخص ساخت، از اين نوع تحقيقات استفاده مي‌شود.

برچسب ها :کاربردهاي تحقيقات بازار،روشهاي تحقيقات بازار، خصوصيات بازار، عمليات بازاريابي،تجزيه و تحليل بازار، تجزيه و تحليل و پيش‌بيني فروش، تبليغات فروش، توزيع محصول، کانالهاي توزيع،تحقيقات بازار،روش هاي بازاريابي،سياست هاي بازاريابي،استراتژي هاي بازاريابي

خط تولید  ، خدمات فنی و مهندسی ،کارخانه تولید ،خط تولید لوله پنج لایه pex،خط تولید لوله پکس ،محصولات پلیمری ،صنعت پلیمر ، محصولات لاستیک و پلاستیک ، ماشین آلات تولید ،راه اندازی کارخانه ، نصب و راه اندازی خط تولید ، مشاوره صنعتی ، مشاوره تولیدی ،سرمایه گذاری صنعتی و تولیدی ، طرح توجیهی ، پروژه صنعتی ، سازنده خط تولید ،سازنده ماشین آلات ،اکسترود تولید ،سازنده اکسترودر تولید ،اکستروژن ،سازنده_دستگاه تولید لوله پنج لایه ،پلیمر ،تکنولوژی تولید ،فرآیند تولید ،تجهیزات صنعتی،

خط توليد پروفيل در و پنجره upvc، خط توليد داکت برق، خط توليد پنل ديوارپوش ، پانل ديواري و سقف کاذب pvc، خط توليد لوله پليکا PVC، خط توليد لوله تک لايه PEX ،خط توليد لوله پنج لايه کامپوزيت آلومينيوم و پکس  PEX AL PEX، خط توليد لوله يک لايه وچند لايه پلي اتيلن و پلي پروپيلن و پکس PP,PE,PEX، دستگاه لمينيت پانل، دستگاه هات استمپ پانل PVc خط UV ، هاي لايت يا براق پانل

,p production line FIVE LAYER PIPE ,PEX FIVE LAYER PIPE ,PIPING_PEX ,TUBE PEX ,PEX piping, ,PEX_AL_PEX ,PEX PIPE ,PEX_TUBE,production line ,PRODUCTION LINE POLYMER ,Trading Company, ,Production plan ,Industrial design ,Production Project ,Industrial project ,Technical Services ,Engineering services ,production technology ,Production Process ,Industrial equipment ,Machinery, ,Machine ,Setup Factory ,Installation production line Industry,Extrude,extrusion ,Industrial, ,Manufacturer production line, Manufacturer machines and machinery, #pex_pipe_production_line,

,Pex pipe machinery, Pex pipe machine, FIVE LAYER PIPE , ، PIPE PEX-AL-PEX ، pex five layer pipe production line, pex piping production machine  pex pipe، pex tube machinery، PEX tubing، PIPE MANUFACTURE pex-al-pex-pipe-five-layer-production-line-machinery-machine- piping-tubing-tube-ManufacturerEX-AL-PEX PIPE production machine|pex five layer pipe production line| piping machinery| tube tube|PEX tubing| tubing MANUFACTURE FIVE LAYER PIPE , , PERT ، PIPE PEX-AL-PEX ،pex pipe , pex five layer pipe production line, pex pipe production line  pex، pex piping ، pex pipe mashinery، PEX PIPE MACHINE،PEX AL PEX PIPE

خط توليد لوله پنج لايه و تک لایه آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پنج لایه PEX ، خط تولید لوله تک لایه PEX , PERT خط-تولید-دستگاه-لوله-پنج-لایه-پکس-آلومینیومخط توليد لوله پنج لايه و تک لایه کامپوزیت آلومینیوم و پکس pex ، ماشین آلات توليد لوله پنج لایه و تک لایه پکس PEX ، دستگاه تولید لوله هاي پنج لايه ، کارخانه تولید لوله پلي اتيلن PEX ،